Inglês 6º ano
-
Módulo I- Greetings10 Topics|6 Testes
-
Lesson 01- GREETINGS.
-
Lesson 2: Cardinal Numbers.
-
Lesson 3: Interrogative Words (What, Who, When).
-
Lesson 4: Informações Pessoais/ Diálogos / Entrevistas: Verb To Be
-
Lesson 5: Personal Pronouns.
-
Lesson 6: Family Tree (Vocabulary).
-
Lesson 7: E-mails / Cartas / Anúncios: Verbo To Be – Contractions, Personal Pronouns.
-
Lesson 8-Demostrative Pronouns.
-
Lesson 09- Simple Present/ Present Continuous.
-
Lesson 10- Nationalities
-
Lesson 01- GREETINGS.
-
Módulo II- Grammar8 Topics|7 Testes
-
Lesson 11- LISTENING: Action verbs, verbo to be, demonstrative pronouns, adverbs of time.
-
Lesson 12- Lesson 12: Descrição oral de pessoas, objetos, lugares. Cores
-
Lesson 13: Conjunctions: but/and
-
Lesson 14: Semelhanças e diferenças entre pessoas: body parts, adjectives/ Parts of the body, Degrees of Comparison.
-
Lesson 15: Estratégias de leitura: skimming, scanning, inference.
-
Lesson 16: identificação de palavras cognatas e falsas cognatas
-
Lesson 17: Identificação de palavras-chave
-
Lesson 18: Produção de texto: e-mail
-
Lesson 11- LISTENING: Action verbs, verbo to be, demonstrative pronouns, adverbs of time.
-
Módulo III- Conversation and Grammar6 Topics|4 Testes
-
Módulo III- Lesson: 19: Identificação dos Fonemas Representados Pelo Th.
-
Módulo III- Lesson 20- Regras de Convivência (Do’s and Don’ts) / Receitas / Mapas: Be.
-
Módulo III- Lesson 21: Do (Affirmative and Negative Forms).
-
Módulo III- Class 22: Advérbios, Conectores – And, Or, But, If.
-
Módulo III- Lesson 23: Charges, Quadrinhos (Comics): Pronomes Pessoais – Subject and Object Case; Verbs – Go, Be, Have, See, Want, etc.
-
Módulo III- Lesson 24: Produção de Texto: Convite, Bilhete, Mapa.
-
Módulo III- Lesson: 19: Identificação dos Fonemas Representados Pelo Th.
-
Módulo IV- Listening and Oral Production10 Topics|7 Testes
-
Lesson 25- Módulo IV LISTENING Identificar as diferenças entre os fonemas /h/ e /r/.
-
Lesson 26- Módulo IV Verbos de ação no Imperativo: (Do /don’t)
-
Lesson 27- Módulo IV- Adverbs: manner, place, time
-
Lesson 28- Módulo IV ORAL PRODUCTION Diálogo sobre esportes: verbo to be – formas interrogativa, afirmativa e negativa,vocabulário referente a esportes, adverbs (frequency, time), adjectives.
-
Lesson 29- Módulo IV- Vocabulário- Os esportes
-
Lesson 30- adverbs ( frequency, time)
-
Lesson 31- Módulo IV- Writing and listening relations. Simple Present: verbo to be e verbos de ação.
-
Lesson 32- Módulo IV- Imperative Form
-
Lesson 33- Módulo IV Conjuctions ( but, and, or, because)
-
Aula 34- Reading Giving/ understanding advices: usando o Modo Imperative.
-
Lesson 25- Módulo IV LISTENING Identificar as diferenças entre os fonemas /h/ e /r/.
Lesson 09- Simple Present/ Present Continuous.
Simone Ivane Santana 09/01/2025
Simple present (habits, routines)
AFFIMATIVE
I work
You work
He works
She works
It works
We work
You work
They work
INTERRROGATIVE
Do I work?
Do you work? Yes, I do
No, I don’t
Does he work?
Does she work?
Does it work?
Do we work?
Do you work?
Do they work?
NEGATIVE
I don’t work
You don’t work
He doesn’t work
She doesn’t work
It doesn’t work
We don’t work
You don’t work
They don’t work
He/she/ it + verbo+ es
(wash/watch/fix/go/ kiss -para verbos terminados em “sh/ch/x/o/s” acrescentamos “ES”)
Plays (vogal + y= acrescentamos apenas o “s”)
Try/ tries(consoante + y= tiramos o “y” e colocamos “ies”)
Para os verbos que não se encaixam nessas regras acrescentamos apenas o “s”
Present Continuous
Usamos o Presente Continuous quando uma ação está em andamento. Basta colocar o verbo “to be” correspondente (am, is ou are) e acrescentar -ing ao final do verbo principal.
Examples: He is eating a sandwich.
- I am going to the shopping mall.
- My mother is making me a scarf. …
- Are you drinking tea?
- I am not drinking tea.